مشتریانی که از نرم افزار باشگاه مشتریان کسب و کار شما رضایت داشته باشند به راحتی به کسب و کار شما وفادار نمی شوند. در کنار نرم افزار باشگاه مشتریان فاکتورهای دیگر نیز موثرند.
نرم افزار باشگاه مشتریان به خودی خود باعث وفادارساز مشتریان نمی شود. بهتر است بعد از این که نرم افزار باشگاه مشتریان خود را راه اندازی کردید، مشتریانی که واقعاً راضی هستند را شناسایی کنید. بدین طریق استراتژی های مهمی وجود دارد که باعث وفادارسازی مشتریان می شود.
به همین خاطر است که به نرم افزار باشگاه مشتریان نرم افزار لویالتی (Loyalty) یا باشگاه لویالتی می گویند. نرم افزار وفاداری یعنی نرم افزاری که به واسطه و بر پایه وفاداری مشتریان کار می کند.
آیا جذب مشتریان جدید می تواند یک استراتژی موثر باشد؟ جواب مثبت است ولی جذب مشتریان جدید نه در اولویت است و نه جزء راهکارهای مقرون به صرفه است. همیشه طبق قانون 20-80 باید به جای این که کلی هزینه تبلیغات کنید تا مشتریان جدید را جذب کنید باید زمان و انرژی خود را بر وفادارسازی مشتریان فعلی که 20 درصد از کل مشتریان شما را تشکیل می دهند ولی 80 درصد سود کسب و کار شما توسط همان 20 درصد حاصل می شود صرف کنید.
نرم افزار باشگاه مشتریان یا نرم افزار وفاداری مبتنی بر ارتباط با مشتریان وفادار از چندین زاویه قابل بررسی می باشد. در واقع عواملی وجود دارند که بیشترین تأثیر را بر مشتری و وفادارسازی وی می گذارند. این فاکتورها عبارت هستند از:
• ارتباط عاطفی و نزدیک با مشتری
• ارتباط سازمانی
• ارتباط تجاری
• رضایت مشتری
• کارآمدی نرم افزار باشگاه مشتریان
• بهره مندی مشتری از یک جایگاه اقتصادی موثر
• سازگاری و هماهنگی مشتریان با نرم افزار باشگاه مشتریان
ایجاد چنین ارتباطی کمی به زمان نیاز دارد. باید به این نکته اشاره کنیم که ایجاد این نوع رابطه عاطفی ابتدا موجب ایجاد اعتماد شده و سپس موجب وفادار شدن مشتری به برند یا کسب و کار شما می شود. در واقع ارتباط عاطفی و نزدیک با مشتریان یک نوع رفتار روانشناختی می باشد.
در ضمن، حتی وفادار شدن مشتری به معنای تبدیل آن مشتری به یک مشتی دائمی نیست. شما باید با برنامه ریزی و طرح ریزی برنامه های متنوعی همیشه یک برنامه جدید داشته باشید. این برنامه های غافل گیر کننده یا بهتر است بگوییم سورپرایز کننده می توانط احتمال دائمی شدن وفاداری مشتری را به باشگاه لویالتی و کسب و کار شما می گردد.
ارتباط سازمانی به نحوۀ ارتباط با مشتریان مربوط می باشد. در واقع در ارتباط سازمانی کسب و کار شما و کسب و کار مشتری به هم گره می خورد. شما باید سعی کنید کسب و کار مشتری خود را به درستی درک کرده و در رشد و شکوفایی کسب و کار وی راهکارهایی ارائه کنید. این نوع ارتباط به وفادارسازی منجر می شود.
ارتباط تجاری یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است که موجب وفادارسازی مشتریان می شود. در این نوع ارتباط شما در بازاریابی دیجیتال مشتریان وفادار خود به وی کمک کرده و راهکار ایجاد می کنید.
این ارتباط تجاری و همین طور ارتباط سازمانی می تواند به ایجاد رابطه عاطفی نیز منجر شود. در ارتباط تجاری سعی کنید قبل از ارائه راهکار در بازاریابی برای کسب و کار مشتری وفادر خود ابتدا نقاط ضعف و قوت کسب و کار وی را پیدا کنید.
نرم افزار باشگاه مشتریان و مهمترین ویژگی آن
مشتریان ,نرم ,کار ,ارتباط ,افزار ,کسب ,نرم افزار ,کسب و ,و کار ,افزار باشگاه ,باشگاه مشتریان ,افزار باشگاه مشتریان
درباره این سایت