وفاداری مشتری ه عضو شدن در باشگاه وفاداری انگیزه می خواهد. یکی از مهم ترین مزایای نرم افزار باشگاه وفادارسازی یا همان نرم افزار باشگاه مشتریان دسترسی آسان به محصولات و یا خدمات ویژۀ، تخفیف های بی نظیر و شگفت انگیز بر روی خرید، اهدای کالاهای رایگان، دریافت کد تخفیف و … از مزایای منحصربفرد باشگاه مشتریان می باشد.

نرم افزار باشگاه مشتریان را می توان نرم افزار جمع آوری اطلاعات مشتریان نیز نامید. چرا که این اپلیکیشن مشتری، ابتدا اطلاعات شخصی مشتریان را ثبت می کند و به او یک کد یا یک شناسه خاص و یونیک اهدا می کند. مشتریان وفادار، در تمامی خریدهای خود از این کد استفاده می کنند و از امتیازات این کد و کارت اعتباری باشگاه مشتریان استفاده می کنند و باعث می شوند برای فروشگاه و همچنین مشتریان لویالتی و وفادار یک سود دوطرفه ایجاد شود.

نرم افزار باشگاه مشتریان

۲-نحوۀ عملکرد نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان به دو صورت اصلی عملکرد خود را ارائه می دهد:

  • دادن پاداش به خاطر وفاداری و لویالتی مشتریان به خاطر وفادار بودن به فروشگاه
  • کسب این امکان برای فروشگاه برای دسترسی به بانک اطلاعاتی از مشتریان وفادار خود

یعنی هم به سود مشتریان است چون هم راحتر کالا و خدمات دریافت میکنند هم تخفیف میگیرند و هم به سود صاحب فروشگاه است که باعث افزایش فروش و کسب درامد بیشتر می شود.

 

۱۰ ویژگی ممتاز نرم افزار باشگاه مشتریان

در ادامه ۱۰ ویژگی باشگاه مشتریان که از مهم ترین ویژگی های آن ها است بیان می کنیم.

۱-خلق ارزش توسط نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان اگر دارای مشتریان وفادار زیادی باشد می تواند توسط سیستم و اپلیکیشن مشتری، یک برند خلق کند. مشتریان وقتی که از فروشگاه خرید میکنند، امتیاز کسب میکنند و با استفاده از امتیازات خود میتوانند مثلاً قهوه بخرند. یک وجه تمایز بین نرم افزار باشگاه مشتریان با دیگر نرم افزارهای وفاداری وجود دارد. این وجه تمایز به این صورت است که نرم افزار باشگاه مشتریان به مشتریان وفادار خود امتیازات ویژه ای می دهد. مثلاً مشتریان وفادار می توانند از قبل سفارش خودشان را، ثبت کنند و به موقع آن را آماده دریافت کنند و درخواست دهند هنگام ورود به فروشگاه، موسیقی مورد علاقه آن ها پخش شود. برندهای سرشناسی مانند Costco و Amazon نیز با استفاه از همین سیستم موفق شدند به تعداد زیادی مشتری وفادار دست پیدا کنند.

۲-نحوۀ تخفیف دادن در نرم افزار باشگاه مشتریان

یکی از رایج ترین ابزار جلب توجه و نیز رضایت مشتری، تخفیف است. با استفاده از نرم افزار حسابداری باشگاه مشتریان، که تخفیف ها را ثبت می کند، میزان کل تخفیف های ارائه شده قابل محاسبه می باشد. در نرم افزار باشگاه مشتریان، شما برای آن تخفیف هایی که در نظر دارید به مشتریان خواد ارائه کنید، برنامه ریزی می کنید. آن چه که مهم است، این است که به آن برنامه و ت متعهد باشید. مقدار تخفیفی که شما به مشتری می هید بر اساس میزان وفاداری و لویالتی است نه مانند گذشته بر اساس میزان چانه زدن ها. این ت موجب می شود مشتریان یاد بگیرند، که هر چه به کسب و کار شما وفادارتر باشند، تخفیف بیشتری دریافت خواهید کرد.

 

۳-اعتباردهی در نرم افزار باشگاه مشتریان

قبل از نرم افزار باشگاه مشتریان، شما تنها می توانستید به مشتری تخفیف دهید. قبل از راه اندازی نرم افزار جمع آوری اطلاعات مشتریان و سامانه وفاداری، تخفیف در همان لحظه از مبلغ قابل پرداخت کم می شد و مشتری باقی مبلغ را پرداخت می کرد. مثلاً یک تخفیف ۱۰ درصدی بر کالایی ۱۰۰ هزار تومانی، باعث می شد شما ۹۰۰۰۰ تومان از مشتری دریافت کنید. اما هیچ تضمینی برای باز گشت آن مشتری و خرید مجدد مشتری ایجاد نمی کرد. ولی در سیستم اعتباردهی به این شکل نیست. اگر مشتری مجدداً به خرید آن محصول نیاز پیدا کند، دارای حق انتخاب است که از شما خریداری کند یا از رقیب شما محصول مورد نظر را بخرد.

همچنین در سامانه اعتباردهی نرم افزار باشگاه مشتریان، مشتری در ازای خرید از شما اعتبار دریافت می کند. در این صورت مشتری می تواند از این اعتبار در مراجعات بعدی به شما اعتبار بیشتری می دهد. مثلاً مشتری از این اعتبار در خرید بعدی خود می تواند به عنوان وجه نقد استفاده نماید. جذاب بودن این نوع اعتباردهی در این جاست که بازی دوجانبۀ بین شما و مشتری آغاز می شود. معمولاً فروشگاه ها برای اعتباردهی به مشتریان وفادار از کارت اعتباری باشگاه مشتریان استفاده می کنند.

۴-امتیاز دهی در نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان، گاهی اوقات نرم افزار امتیازدهی به مشتریان نیز خوانده می شود. چرا که استفاده از سامانه امتیازدهی به مشتریان از دیگر ویژگی های نرم افزار باشگاه مشتریان است. امتیازدهی به مشتریان مدل های مختلفی دارد که جامع ترین آن ها مدل امتیاز دهی LRFM است. در این نوع امتیازدهی، مشتری هنگام خرید، نه فقط بر مبنای مبلغی که پرداخت می کند، بلکه بر اساس تعداد دفعاتی که به فروشگاه مراجعه می کند، فواصل زمانی بین مراجعات و مدت زمانی که از آخرین مراجعۀ وی گذشته، در باشگاه مشتریان وفادار امتیاز به دست می آورد.

سیستم امتیازدهی نرم افزار باشگاه مشتریان، یکی از قابلیت های اصلی و مهم نرم افزار باشگاه مشتریان است. اگر شیوۀ امتیازدهی شما به مشتریان، صحیح، بدون اشتباه و اصولی اجرا شود، می توانید ارزش مند ترین مشتریان وفادار خود را به راحتی شناسایی کنید. ممکن است طوری طرح ریزی کرده باشید که تعداد دفعاتی که مشتری به شما مراجعه می کند برای شما نسبت به مبلغی که وی پرداخت می کند ارزش بیشتری داشته باشد و یا این که فواصل زمانی بین مراجعات مشتری بیشترین اهمیت را برای شما داشته باشد و از مشتریان بخواهید زود به زودتر به شما مراجعه کنند تا امتیاز بیشتری دریافت کنند. اگر نرم افزار باشگاه مشتریان بدون نقص باشد باید بتوانید برای هر یک از فاکتورهای رفتاری مشتری، یک ضریب مناسب در نظر بگیرید. در این حالت می توانید سیستم امتیازدهی به مشتریان را سازگار با نیاز کسب و کار خودتان تنظیم کنید.

۵-گروه بندی مختلف مشتریان در نرم افزار باشگاه مشتریان

از دیگر ماژول های اصلی نرم افزار باشگاه مشتریان، قابلیت دسته بندی مشتریان می باشد. به طور کلی گروه بندی مشتریان به دو صورت انجام پذیر است:

۱-گروه بندی مشتریان بر اساس میزان امتیازی است که در باشگاه مشتریان جمع کرده اند. به این دسته بندی، دسته بندی سیستمی نیز می گویند که همان گروه بندی بر اساس سطح برنزی، نقره ای و طلایی است.

 

2-طبقه بندی مشتریان بر اساس شرایطی که مشتری دارد و نیز نیاز کسب و کار. این نوع دسته بندی بر اساس نیاز هر کسب و کاری انجام می شود. مثلاً فرض کنید می خواهید برای گروهی از خریداران خود که بیشترین خرید را از شما انجام می دهند، امتیازات و شرایط ویژه ای ایجاد کنید. مثلاً به آن ها اعتبار، تخفیف یا امتیازات ویژه ای بدهید. در این حالت می توانید یک گروه به نام، گروه خریداران عمده ایجاد کنید. هر مشتری که حائز آن شرایط بود را به این گروه اضافه کنید.

این نوع گروه بندی می تواند دلایل زیادی داشته باشد که آن ها را به شما معرفی می کنیم:

  • گروه بندی ارگانی و سازمانی مشتریان
  • گروه بندی مشتریان بر پایۀ سلیقۀ کارفرما (صاحب کسب و کار)
  • گروه بندی مشتریان بر اساس حجم خرید

 

۶-اهدای اعتبار هدیه در نرم افزار باشگاه مشتریان

بخش های مختلف نرم افزار باشگاه مشتریان بر اساس دو هدف مهم ایجاد شده است، که باید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید:

  • جذب مشتری های جدید
  • وفادارسازی مشتریان جذب شدۀ قبلی

صدور اعتبار هدیه در نرم افزار لویالتی یا وفاداری از ابزارهای جذب مشتریان جدید در باشگاه می باشد. تمامی امتیازاتی که مشتریان وفادار می گیرند یک طرف، ولی شما به مشتریان هدف خود کارت باشگاه مشتریان را اهدا می کنید که به آن ها می گویید که مقداری اعتبار در این کارت برای شما موجود می باشد که می توانید از آن استفاده کنید. بنابراین، اهدای اعتبار هدیه نشان گر اهمیت مشتریان هدف و اصل جذب مشتریان جدید می باشد. به این کارت ها اکثر کارت تخفیف یا عضویت(کارت مایفر) می گویند.

۷-جذب مشتری جدید از طریق اپلیکیشن باشگاه مشتریان

راه دیگر جذب مشتریان جدید یا مشتریان هدف می تواند توسط اپلیکیشن باشگاه صورت گیرد. مشتری از طریق اپلیکیشن باشگاه مشتریان می تواند شما را به دوستان دیگر خود نیز معرفی کند. در پیامی که ارسال می کنید می توانید از شبکه های اجتماعی نیز بهره ببرید. مثلاً می توانید از طریق تلگرام، واتس آپ و … پیام خود را ارسال نمایید. در این پیام یک لینک ویژه وجود دارد که مشتری جدید می تواند با همان لینک در سامانه باشگاه مشتریان شما عضو شود. وی با اولین مراجعه، متوجه می شود که پیام را چه کسی ارسال کرده است. بنابراین بلافاصله پورسانت کسی که پیام را ارسال نموده است به وی پرداخت می شود که آن نیز می تواند به شکل های مختلفی باشد. از جمله اپلیکشن های لویالتی معروف ایرانی می توان به اپلیکشن نرم افزار باشگاه مشتریان شکلات اشاره کرد.

۸-قرعه کشی های متنوع در نرم افزار لویالتی

نرم افزار باشگاه مشتریان بخش جذابی دارد که آن هم قرعه کشی می باشد. میزان جذابیت بخش قرعه کشی به قدرتی وابسته است که در طراحی و پیاده سازی آن به کار گرفته شده است. همچنین چنین طراحی و راه اندازی چنین قرعه کشی اگر با قدرت و جذابیت بیشتری صورت گیرد، در وفادارسازی مشتریان نیز تأثیر  گذار تر خواهد بود. در یک نرم افزار باشگاه مشتریان حرفه ای، تمامی فیلترینگ ها باید در گزارش های باشگاه خود، امکان برگزاری قرعه کشی را داشته باشند. این نشان قدرت یک باشگاه مشتریان است. بنابراین روی این قسمت حساسیت ویژه ای وجود دارد. باید هم این حساسیت وجود داشته باشد. قرعه کشی باشگاه از جذاب ترین طرح های سیستم است که در جذب مشتریان هدف نیز نقشی اساسی دارد.

۹-کارت های نرم افزار باشگاه مشتریان

استفاده از کارت عضویت در باشگاه مشتریان، از موثر ترین و کارآمد ترین راه هایی است که موجب می شود، سیستم در ذهن مشتری ماندگارتر شود. وقتی شما کارتی که دارای امتیازات و اعتبارات ویژه ای است را به مشتریان باشگاه می دهید، آن مشتری ها هرگز آن را حتی دور از دسترس نیز قرار نمی دهند و همیشه حواس شان به آن کارت هست. چرا که می دانند روزی از امتیازات آن بهره خواهند برد. در ضمن کارت باشگاه مشتریان، می تواند یکی از موثرترین راهکارهای جذب مشتری جدید نیز باشد. در بسیاری از اماکن، هنگامی که صحبت از باشگاه مشتریان به میان می آید، بهتریان تبلیغ برای شما همان نشان دادن های کارت باشگاه شما به همدیگر می باشد. به این ترتیب، همین جرقه می تواند به جذب مشتری هدف منجر شود.

 

۱۰-نظرسنجی تلفنی 

 هپی کال یا نظرسنجی تلفنی، نوعی نظرسنجی است که یک اپراتوری که کاملاً برای این کار آموزش دیده است، با مشتری به صورت کاملاً مستقیم و از طریق یک تلفن تماس می گیرد و از مشتری در مورد خریدی که داشته است و با شما تجربه کرده است، سوالاتی می پرسد. این خود نوعی نظرسنجی محسوب می شود. در ضمن، آن چه که در این مورد اهمیت دارد صداقت باشگاه مشتریان می باشد. یعنی اگر تماس تلفنی با مشتری صورت می گیرد و در مورد رضایت مشتری از وی سوال می شود، این کار نباید صرف جهت خودنمایی و تظاهر انجام گیرد. اگر به این صورت باشد، مشتری متوجه خواهد شد. شخص خریداری اگر در کلام و لحن شما صداقتی وجود نداشته باشد، متوجه می شود و این می تواند یک نمرۀ منفی برای شما محسوب شود. ولی اگر صادقانه به دنبال نظرسنجی واقعی باشید و رضایت مشتری واقعاً برای شما مهم باشد، این را هم مشتری متوجه شده و مطمئناً تأثیر فوق العاده ای بر روی کسب و کار شما خواهد داشت.

 

 

 

منابع :

نرم افزار باشگاه مشتریان شکلات

softwareadvice

نرم افزار باشگاه مشتریان و مهمترین ویژگی آن

راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان با وفادارسازی مشتریان

راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان با وفادارسازی مشتریان2

مشتریان ,باشگاه ,نرم ,افزار ,مشتری ,های ,نرم افزار ,باشگاه مشتریان ,افزار باشگاه ,می تواند ,بر اساس ,افزار باشگاه مشتریان ,افزار باشگاه مشتریان، ,باشگاه مشتریان استفاده ,اپلیکیشن باشگاه مشتریان

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


frektalikhonar ن وَالقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ پی سی صدا چرا کارفرمایان باید سئو در مشهد را آموزش ببینند faslekhazanre tafreshcitynews yasgolshan setarehsoheylp Paul's memory نمایندگی کرج